Moje vlastní recenze na album Exilia: Unleashed

8. listopad 2007 | 22.00 |

obrazekToto druhé album Exilie (první však nezískalo tolik ohlasů) vzniklo roku 2004. Vydali z něj singly-Stop Playing God a Coincidence (odkazy na videoklipy k těmto singlům v článku Exilia-bio).
Unleashed (v překladu Nespoutaný) je opravdu nespoutané od začátku do konce. Samozřejmě jsou tu i pomalejší songy, např. Without You (což je nádherná píseň o rozchodu, kde se v refrénu zpíváWhile I'm living my heart is screaming For what I can't forget at all Yeah,I'm breathing but I'm bleeding And I've got no place to go-tedy o něčem, co už si asi prožil každý), I Guess You Know (kde hostuje Micha ze spřátelené kapely In Extremo) nebo Heaven´s Gate s nádherně lyrickým textem.
Většina písních je ale rychlá a tvrdá, zpěvačka Masha křičí, šeptá, vzývá i naléhá. Hlavně první 4 songy jsou palba alba a patří i k mým nejoblíběnjším na albu-úvodní Coincidence (asi nejtvrdší) je o pocitu, kdy má člověk chuť křičet a bojovat o své místo na světě, ale nikdo ho neslyší a nevidí, což vede k absolutním zoufalství (Yes, I was thinking of suicide), ale nakonec se nevzdává naděje (závěrečný křik It´s not over!!!), Stop Playing God je zas o nespokojenosti a vzteku na dnešní svět (Fuck the new millenium, we´re learning how to kill), Day in Hell je koncipovaná jako dopis prezidentovi (s ironickým oslovením Dear President and plastic wife) a naráží na problémy dnešního světa-ten je tím peklem ve kterém trávíme své dny. Čtvrtou úvodní vypalovačkou je Underdog, kde Masha popisuje sama sebe.

Dá se říci, že Unleashed je i politické album, ptž Masha se ve svých textech hodně zaměřuje na problémy dnešního světa, jako jsou války, hlad, bída a hlavně nebezpečí zbrojení, nejvíce o tom vypráví píseň The World Is Falling Down (Svět se hroutí). Rychlá vypalovačka Shout Louder (Křič hlasitěji) vybízí k tomu, aby člověk bojoval proti tomu s čím nesouhlasí a nedal se zastrašit-aby byl slyšet. Nejsmutnější text o životě má píseň Starseed, která je o smrti a beznaději (I'm nothing can do nothing in this tragedy Where are you, No answer I'm lost in disaster I cross myself and tell you I'm nothing once again).

Po hudební stránce je album nu metalové a crossoverové, v žádném případě vyměklé, kytary, bicí i Mashin naléhavý hlas válí a nenechají člověka v klidu-buď jej nutí pořádně zapařit a vykřičet se, ale také se v klidu zamyslet nad texty, protože ty jsou opravdu o něčem.

Texty najdete nalyriscmaniia překlady nasupermusic(skromně podotýkám, že překlady, které vložila přispěvatelka E.x.i.l.i.a jsou ode mě).