Vysoké Napětí-bio a recenze alba Na druhou dobu

29. květen 2008 | 12.53 |

vn.jpgVN začali hrát již před devíti lety, nejprve ve zkušebně vsetínského Domečku. Začínali jako klasická punková kapela a zakládající členové byli Kovy (baskytara, zpěv), Kejdli (bicí) a Šroubek (el.kytara a zpěv). Ten ale odešel a tak hledali někoho nového. V kultovním (dnes již bohužel zrušeném) rockovém klubu Pod Klenbou potkali kamaráda Housiho a ten souhlasil, že s nimi bude hrát. Na kytaru hrál už 10 let. Kluci sehnali novou zkušebnu nad hospodou U Berty. Po prvním úpspěšném koncertu ve Valašských Kloboukách však Housi odešel a opět museli shánět kytaristu a tak se k nim přidal Džem. S ním odehráli další koncerty, tentokrát i ve vzdálenějších městech jako Mohelnice nebo Jihlava. Rovněž natočili dvě D.I.Y. alba (do it yourself-tzn., že si vše udělali sami) Každý to vidí jinak (2002) a Punk´s Not Business (2003). Po několika dalších výměnách muzikantů hrajou nyní VN, kteří se po čase přeorientovali na velmi kvalitní skapunk v této sestavě: Filip Kovář-Kovy (stále baskytara a zpěv), Filip Šimara (kytara, zpěv), Jiří Kašpar (saxofon), Petr Čablík (trumpeta) a Ondra Machala (bicí). Momentálně hledají i nějakou holku, která by uměla zpívat a hrát na klávesy a další hráče na dechové nástroje.
Od roku 2002 hráli na mnoha koncertech často i po boku českých punkových a skáčkových klasiků jako NVÚ, Polemic, Volant, Punk Floid, Totáči, Kohout plaší smrt, Plexis, Zeměžluč apod.

Moje recenze nejnovějšího alba Na druhou dobu (nahráno ve studiu Pro-Marts u Papagaj Records):
Celková doba alba je bohužel jen necelou půl hodinu, ale je nabito rychlými a svižnými skapunkovými vypalovačkovami. Některé texty bych asi trochu víc vypracovala (teda já ne :-D já bych nesložila ani říkanku, ale mohli by si víc pohrát se slovy, některé mi přijdou takové jednodušší), ale kvalitní hudba to zachraňuje. Textově se mi asi nejvíc líbí kratičká, ale trefná Nicota (Až světlo naučí tmu zářit, až pravda naučí lež tvářit, až dobro naučí se zlu, nicota šáhne po žezlu). Věnují se tématům, které je pálí-války, pokusy na zvířatech, politika, komunismus. (Tentokrát tu není žádná vyloženě protifašistická píseň jako starší Stupidní a Proti fašistům-příště napravit! :-D). Ke svým punkovým kořenům se nejvíc vrací písních Ostnatý drát a Bezmoc. Je tu i raritka v romštině Opoštarys.
Dávám 4 hvězdičky z pěti.
Palba alba: A.L.F. (Animal Liberation Front), Nicota, DneSKA, Ostnatý drát (s perfektní fanfárou na úvod)